Türk Rock müziginin son dönemdeki en kaliteli temsilcilerinden biri olan Duman’ın yolculugu, 90’larin ilk yıllarında başladı. Sıra dışı vokalleriyle büyük beğeni toplayan, grubun müziğine gitarıyla da katkı sağlayan Kaan Tangöze, müziğe, 8 yasında aldığı piyano dersleriyle başladı. 14 yaşında rock müziğe ilgi duymaya başlayan Tangöze, ilgisini araştırmaya yöneltti ve bir gitar alıp akor ögrenerek kendi imkanlarıyla çalışmalarına başladı.Amerika Birlesik Devletleri’nin Seattle eyaletinde Türkiye’de çikarmak istedigi albümde yer alacak sarkilari hazirlayan Tangöze, o sirada Mad Madame adini tasiyan grubu, Yakup Trana ve Ari Barokas ile beraber Seattle ve Los Angeles’ta yayinlanan bazi koleksiyon albümlerinde yer aldi.
Tangöze Türkiye’ye döndügü sirada Blue Blues Band ile çalisan Batuhan Mutlugil’i gruba dahil ederek Kaan Tangöze (gitar, vokal) Ari Barokas (geri vokal, bas gitar) ve Batuhan Mutlugil (geri vokal, gitar) “Duman” adiyla yeni bir çikisi müjdeledi. Batuhan Mutlugil’in babasi Batu, Blue Blues Band’in kurucularindandi. Babasinin, çocuklugunda Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Beatles gibi isimlerin plaklarini çalmasi Batuhan’in müzige yönelmesinde en büyük etken olmustu.
Gitar ve vokal konusunda güçlü bir kadro olusturan topluluk, uzun süre aradigi davulcuyu bulamadi. Birlikte çalistiklari müzisyenlerden en basarilisi Alen Konakoglu Duman’in ilk albümü olan Eski Köprünün Altinda ve canli performanslarinda sahne aldi.
Duman, kisa sürede müthis bir hayran kitlesi edinerek Türk Rock müziginin en önemli gruplarindan biri oldu. Yüzlerce canli performansta ayakta alkislanan, özellikle Istanbul, Izmir ve Ankara’da üniversite gençliginin ilgi odagi olan topluluk, gerek müziginde, gerekse vokallerinde hissedilen özgün tarz ile rock icrasina yeni bir boyut kazandirdi. Modern Rock tarzini ülkemizin kültürel arka planiyla ustaca birlestiren Duman grubu, “Eski Köprünün Altinda” adli ilk albüm çalismasiyla hedefledigi dinleyici kitlesine ulasma basarisini gösterdi.
Birbirinden güzel ve orijinal 10 parçayi içeren albümün listesinde sirasiyla “Köprü Alti”, “Bebek”, “Hatun”, “Halimiz Duman”, “Daglar Baglar”, “Hayati Yasa”, “Yalnizlik Paylasilmaz”, “Dönek”, “Istanbul” ve “Senin Gibi” isimli çalismalar yer aliyordu. Kayit ve mikslerde Levent Büyük imzasinin bulundugu 1999 çikisli albüm, marketlerdeki yerini aldi.
Hareketli parçalarin çogunlukta oldugu, ancak “Halimiz Duman” (Grubun ismi de bu parçadan esinlenilmistir) ve “Yalnizlik Paylasilmaz” gibi hüzünlü parçalari da barindiran çalismayi, daha melankolik ve olgun bir yapiya sahip olan “Belki Alisman Lazim” albümü izledi. Yine kayit ve mikslerini Levent Büyük üstlendi. Stüdyo 18’de kaydedilen çalismaya Londra’da hizmet veren Heathmans Mastering sirketinden Steve Shin de katki sagladi. Bu kez davulda dinledigimiz isim Cengiz Baysal oldu.
“Belki Alisman Lazim”, grubu tüm Türkiye’ye tanitan albüm olarak nitelendirilebilir. Albümün raflardaki yerini aldigi 2002 yilina kadar grubun ulastigi hayran kitlesi büyük bir basari olarak degerlendirilse de bu albümle birlikte Türk Rock müzigini özellikle takip etmeyen müzikseverler bile Duman’a sempati duymaya basladilar. Albümün en büyük sürprizi, Sezen Aksu’nun “Her Seyi Yak” isimli unutulmaz parçasinin müthis yorumuydu.
Duygusal parçalarin agirlikta oldugu, yer yer politik mesajlarin da kendisini hissettirdigi albümde sirasiyla “Bu Aksam”, “Her Seyi Yak”, “Oje”, “Kirmis Kalbini”, “Masal”, “Manasi Yok”, “Belki Alisman Lazim”, “Bal”, “Ah”, “Elimdeki Saz Yeter Canima”, “Haberin Yok Ölüyorum” ve “Bu Aksam” adli parçalar yer aldi.
2003’te çikan “Konser” albümü de özenli çalismalarinin bir eseriydi aslinda. Canli performanslarini dinleme sansi bulamayan hayranlari için konser kayitlarini bir araya getirdiler. Ilk çikan iki albümde yer alan “Bu Aksam”, “Masal”, “Bebek”, “Istanbul”, “Senin Gibi”, “Oje”, “Belki Alisman Lazim”, “Halimiz Duman”, “Her Seyi Yak”, “Yalnizlik Paylasilmaz”, “Hayati Yasa” ve “Köprüalti” adli parçalarin disinda “Çile Bülbülüm”, bir Özdemir Erdogan sarkisi olan “Gurbet” ve Müslüm Gürses’in seslendirdigi “Olmadi Yar” için yaptiklari cover çalismalari da dinleyici tarafindan oldukça begenildi.
Dinleyiciler, 2004 yili sonunda yayinlanan Türkiye’nin ilk müzik DVD’si “Bu Aksam” ile teselli bulmuslardi. DVD içerisinde Duman sahne performansi, televizyon programlar, o tarihe kadar yayinlanan tüm video klipleri ve fotograflari bulunuyordu. Duman grubu geçen süre içerisinde yine yüzlerce konserde hayranlariyla bulusurken, birçok gazete, dergi, TV, okul ve üniversite tarafindan “Yilin En Iyi Grubu” seçildi.
Duman uzun süredir merakla beklenen yeni stüdyo albümü “Seni Kendime Sakladim” ile bir kez daha dinleyicisiyle bulustu. Albümde yer alan 12 sarkinin kayit ve miksleri de Stüdyo 18’de Levent Büyük tarafindan yapildi. Gruba davulda “Belki Alisman Lazim” albümünde oldugu gibi Cengiz Baysal eslik etti. Ari Barokas’in sarkilari “Aman Aman” ve “Sayin Bayan” disinda kalan tüm parçalarin söz ve müzikleri Kaan Tangöze’ye ait olan albüm 2005 yilinda .marketlerde yerini aldi.
Açilista yer alan “Özgürlügün Ülkesi” dünya politikasini elestiren enerjik bir punk rock sarkisi. Muhtesem balladlar “Seni Kendime Sakladim” ve “Melek”in yani sira, “Sen Ben” ve “Yürekten” de Duman’in basarili modern rock çalismalari. Türkçe Rock müzigin en önemli grubu Duman, kendine özgü tarzini “Yanibasimdan”, “Sadece Koklayacaktim” ve “Rüyanda Görsen Inanma” gibi sarkilarda gösterirken, “En Güzel Günüm Gecem”i ise kendilerini konserlerde yalniz birakmayan seyircilerine hediye etti.